پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی مبل; ترفند تمیز کردن انواع جوهر

پاک-کردن-جوهر-روی-مبل

۷ روش پاک کردن جوهر خودکار

پاک کردن لکه جوهر خودکار یا ماژیک از روی مبل پارچه ای، مخمل یا چرم چگونه است؟

بهترین روش تمیز کردن لکه جوهر ، روی مبل چیست؟

پاك كردن لكه خودكار از روي مبل روش های گوناگونی دارد. اگر بر روی مبل منزل شما لکه جوهر ناشی از خودکار ، ماژیک و یا چیزی مشابه ایجاد شده است. احتمالاً بدنبال جواب سوالات بالا هستید.تفاوتی ندارد به دنبال روش پاک کردن لکه خودکار از روی مبل پارچه ای هستید یا پاک کردن لکه خودکار از روی مبل پارچه مخمل یا پاک کردن لکه خودکار روی مبل چرمی سفید!

آیا مبل چرمی دارید؟ بخاطر داشته باشید استفاده از الکل مالشی اولین روش مناسب برای پاک کردن خودکار روی چرم است. نمک آشپزخانه نیز تأثیر شگفت انگیزی در پاک کردن جوهر دارد. ولی پاک کردن لکه ناشی برخی از انواع جوهر بسیار سخت تر از جوهرهای دیگر می‌باشد. به این دلیل که انواع جوهر دارای ساختارهای گوناگون هستند. برای مثال برخی جوهر ها ضخیم و روغنی هستند و لکه ناشی از آنها دارای ترکیبی از رنگ و چربی می‌باشد. برخی دیگر چرب نبوده و بر پایه آب هستند. اصولا اینگونه لکه ها به راحتی پاک می‌شوند. برخی دیگر بدلیل ساختار آنها به نام جوهر دائمی شناخته میشوند. و پاک کردن اینگونه لکه ها نیاز به حلال های مخصوص به خود دارد.

دسترسی سریع:

تست مواد شوینده قبل از شروع به پاک کردن لکه

روش اول: پاک کردن لکه جوهر با استفاده از الکل مالشی

روش دوم: پاک کردن لکه جوهر با استفاده از سرکه

روش سوم: پاک کردن لکه جوهر با استفاده از آب و صابون

روش چهارم: پاک کردن لکه جوهر با استفاده از اسپری مو

روش پنجم: پاک کردن لکه جوهر با استفاده از نمک

روش ششم: پاک کردن جوهر خودکار با خمیردندان و لیمو (فیلم آموزشی)

روش هفتم: پاک کردن لکه جوهر با کمک متخصصان مبل شویی

بهترین مبل شویی از دیدگاه ساکنین شهر شما

تست مواد شوینده قبل از شروع به پاک کردن لکه

همیشه این نکته را بخاطر داشته باشید که قبل از اینکه هرگونه مواد شوینده ای را بر روی مبل خود استفاده کنیئ، آن را در قسمت نامحسوسی از مبل تست کنید. جاهایی مثل لبه های پشتی مبل که به چشم نمی‌آیند. بدین ترتیب اگر آن ماده شوینده هرگونه آسیبی به پارچه مبل شما وارد کند، قبل از شروع به کار متوجه شده و از استفاده از آن اجتناب می‌کنید.

لکه جوهر را براحتی پاک کنید

فارغ از اینکه با کدام لکه طرف هستیم، برای پاک کردن لکه جوهر از روی مبل یا حداقل کمرنگ کردن آن باید سریع عمل کنید. با این حال نگران نباشید. زیرا چند ماده آزمایش شده وجود دارد که در از بین بردن لکه جوهر بسیار خوب عمل می کنند. تفاوتی نمیکند که مبل شما پارچه ای ، مخمل ، چرمی و یا وینیل (نوعی رزین فرآوری شده) است. این مواد الکل ، سرکه، اسپری مو و برای لکه های روشن تر آب و صابون می‌باشند. ولی همیشه سعی کنید در سریعترین زمان ممکن برای پاک کردن جوهر از روی مبل اقدام کنید. زیرا هرچه لکه جوهر مدت بیشتری باقی بماند، تمیز کردن آن به مراتب سخت تر میشود. لکه جوهر هرچه تازه تر باشد پاک کردن آن آسان تر است.

روش اول: پاک کردن لکه جوهر با استفاده از الکل مالشی

از بین بردن لکه جوهر از روی مبل

الکل را در یک نقطه نامشخص آزمایش کنید. این روش برای انواع مبل مخمل ، پارچه ای و چرم مناسب است. الکل برای انواع چرم ، پارچه یا وینیل مشکلی ایچاد نمیکند. ولی از آنجا که ممکن است دقیقاً ندانید جنس مبل شما چیست، بهتر از ابتدا در جایی پنهان از مبل آن را آزمایش کنید.
الکل ۹۰ درصد بسیار خوب عمل میکند. ولی اگر الکل ۷۰ درصد تنها چیزی است که موجود دارید میتوانید از آن نیز استفاده کنید. یک دقیقه صبر کنید ، سپس محل را بررسی کنید. اگر رنگ پریدگی ایجاد نشد، آزمایش موفقیت آمیز بوده و میتوانید برای پاک کردن لکه جوهر از روی مبل اقدام کنید. این روش برای از بین بردن و پاک کردن لکه جوهر خودکار مناسب است.

پاک کردن لکه جوهر خودکار

لکه جوهر را فوراً پاک کنید. این کار بسیار مهم است. یک پارچه تمیز را به الکل آغشته کنید و کمی فشار دهید. از مالش بیش از اندازه و پخش کردن جوهر اجتناب کنید. زیرا مالش ممکن است لکه را گسترش دهد. کمی فشار دهید و جوهر را جذب کنید.
از بیرون لکه به سمت مرکز تمیز کنید و سعی کنید تا آنجا که می توانید جوهر را جذب کنید.
در صورت نیاز پارچه را عوض کنید.
اگر جوهر ماژیک یا خودکار از قبل خشک شده است ، احتمال کارکرد این روش کمتر است، ولی باز هم ارزش امتحان کردن دارد.

از بین بردن لکه جوهر

از یک پارچه سفید و تمیز استفاده کنید. الكل را مستقيماً روي لكه نريزيد ، زيرا خيلي مرطوب بودن کاناپه باعث بد شكل شدن آن مي شود.

توسط پارچه الکلی به دقت لکه جوهر را به الکل آغشته کنید. مراقب باشید طوری مالش ندهید که جوهر پخش شود. اگر پارچه به مقدار زیادی جوهری شد، که به مبل جوهر پس میداد پارچه را عوض کنید. همچنین هرگاه الکل تبخیر شد مجدداً پارچه را به الکل آغشته کنید.

محل را کاملا تمیز کنید و شستشو دهید. با استفاده از پارچه ای که در آب فرو رفته است ، ناحیه را پاک کرده و الکل را تمیز کنید.

محل را با حوله خشک کنید. حال به نتیجه کار نگاه کنید. اگر آثار لکه همچنان وجود دارد ، مراحل را تکرار کنید یا از روش های بعدی برای از بین بردن آن امتحان کنید.

با واکس چرم (فقط مخصوص مبلمان چرم) محل را تمیز کنید. این کار مقداری رطوبت اضافه شده به چرم را جذب میکند و از ترک خوردن چرم با گذشت زمان جلوگیری میکند.

پیشنهاد مطالعه: اگر مبل مخمل در خانه دارید، روش آسان تمیز کردن مبل مخمل را بخوانید و لکه های روی آن را براحتی از بین ببرید.

روش دوم: پاک کردن لکه خودکار از روی مبل با استفاده از سرکه

پاک کردن لکه جوهر خودکار با سرکه

سرکه را در یک نقطه نامشخص آزمایش کنید. سرکه روی لکه های جوهر معجزه می کند. سرکه حاوی اسید اسیتیک است که برای پاک کردن جوهر خودکار یا ماژیک بسیار موثر است. بعلاوه سرکه کاملاً بیخطر بوده و بدست و محیط زیست آسیب نمیزند. برای امواع مبلمان با جنس های گوناگون میتوانید از سرکه استفاده کنید. ولی بهتر است ابتدا آن را در محل نامشخصی از مبل تست کنید.

لکه جوهر را فوراً پاک کنید. این کار بسیار مهم است. یک پارچه تمیز را به الکل آغشته کنید و کمی فشار دهید. از مالش بیش از اندازه و پخش کردن جوهر اجتناب کنید. زیرا مالش ممکن است لکه را گسترش دهد. کمی فشار دهید و جوهر را جذب کنید.
از بیرون لکه به سمت مرکز تمیز کنید و سعی کنید تا آنجا که می توانید جوهر را جذب کنید.
در صورت نیاز پارچه را عوض کنید.
اگر جوهر از قبل خشک شده است ، احتمال کارکرد این روش کمتر است، ولی باز هم ارزش امتحان کردن دارد.

محلول شوینده را با سرکه درست کنید. ۱ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی ، ۱ قاشق غذاخوری سرکه سفید و ۲ فنجان آب خنک را در یک کاسه کوچک بریزید و بهم بزنید.

محلول را با استفاده از یک پارچه نرم روی محل لکه بمالید. از مالش زیاد و پخش کردن جوهر خودداری کنید. بگذارید محلول حدود ۳۰ دقیقه باقی بماند.
در طول این ۳۰ دقیقه هر ۵ دقیقه با پارچه سفید تمیز آغشته به محلول لکه را پاک کنید.

محل را با آب تمیز کنید. با استفاده از پارچه مرطوب با آب سرد محل را کاملاً شستشو دهید تا آثار محلول از بین برود

محل را خشک کنید. ابا استفاده از یک حوله تمیز و خشک محل را کاملاً خشک کنید. اگر همچنان آثار جوهر باقی مانده بود میتوانید مراحل را تکرار کنید یا از روش دیگری استفاده کنید

با واکس چرم (فقط مخصوص مبلمان چرم) محل را تمیز کنید. این کار مقداری رطوبت اضافه شده به چرم را جذب میکند و از ترک خوردن چرم با گذشت زمان جلوگیری میکند.

پیشنهاد مطالعه: ما در بخش دیگر ۴ روش ساده دوخت انواع کوسن را آموزش داده‌ایم. در صورت تمایل آموزش دوخت کوسن را مطالعه کنید و با دوخت کوسن های مبلی ساده و زیبا، به آسان ترین روش دکوراسیون جدید در منزل خود ایجاد کنید.

روش سوم: پاک کردن لکه جوهر با استفاده از آب و صابون

مقداری صابون در آب بریزید. جهت پاک کردن جوهر خودکار روی انواع مبل مخمل، پارچه ای و چرمی میتوانید از این روش استفاده کنید. اگر لکه جوهر به تازگی ایجاد شده است ، آب گرم و صابون می تواند برای پاک کردن لکه جوهر از روی مبل ، بسیار موثر باشد. ۱/۲ قاشق چای خوری صابون را با مقدار کمی آب گرم در یک کاسه کوچک مخلوط کنید تا ترکیب مناسب ایجاد شود. محلول را بهم بزنید تا حسابی کف کند. پارچه نرم و تمیزی را به محلول آغشته کنید. حال مانند مراحل بالا لکه جوهر را از بیرون به داخل پاک کنید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید تا لکه کاملا از میان برود. مانند مراحل قبل استفاده از واکس چرم برای مبلهای چرمی (در صورت در دسترس بودن) میتواند در افزایش طول عمر مبل موثر باشد.

در مراحل بالا سعی شد تا بهترین روش های پاک کردن لکه جوهر ناشی از خودکار یا ماژیک و … از روی مبل بیان شود. با این حال گاهی لکه ناشی از جوهر های بسیار ماندگار می باشد و از بین بردن آن به سادگی میسر نیست. در این گونه موارد پیشنهاد می کنیم از متخصصان ما جهت مبل شویی در منزل استفاده کنید. آنها بهترین روش های شستشوی مبل در منزل را به شما پیشنهاد میدهند.

روش چهارم: پاک کردن لکه خودکار با استفاده از اسپری مو:

گاهی اسپری مو ترفند بسیار موثری جهت تمیز کردن جوهر می‌باشد. اسپری مو برای انواع مبل چرم، پارچه ای و مخمل گزینه مناسبی است. کافیست مقداری اسپری مو را بر روی یک پارچه سفید و خشک اسپری کنید. سپس با استفاده از آن پارچه لکه جوهر را به صورت نقطه زنی یا از بیرون به داخل پاک کنید. در صورت نیاز این کار را تکرار کرده تا نتیجه مطلوب حال شود. و در اخر با یک پارچه سفید و مرطوب محل را شستشو دهید.

روش پنجم: پاک کردن لکه جوهر با استفاده از نمک:

ابتدا محل لکه را به مقدار کم خیس کنید. سپس کمی روی آن نمک بپاشید.سپس با پنبه محل را تمیز کنید. اگر لکه جوهر به طور کامل پاک نشد، میتوانید روی لکه کمی گلیسیرین و آمونیاک بریزید و رویه مبل را با مقدار بسیار کمی شامپو فرش شستشو دهید.

روش ششم: پاک کردن جوهر خودکار با استفاده از خمیردندان و آبلیمو:

این یک محلول بسیار مناسب و دردسترس جهت از بین بردن و تمیز کردن لکه جوهر خودکار بر روی مبل می‌باشد. کافیست مقداری لیموترش و خمیردندان و جوش شیرین را در کاسه کوچکی مخلوط کنید. حالا با استفاده از یک مسواک خمیر حاصل شده را بر روی لکه جوهر بمالید. این کار چند بار تکرار کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود. در نهایت با دستمال خیس محل را تمیز کرده و خشک کنید.

روش هفتم: پاک کردن لکه جوهر با کمک متخصصان مبل شویی:

در این آموزش کوتاه به بیان بهترین روش های پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی مبل پرداختیم. اما گاهی لکه برخی مواد مانند برخی جوهرها بسیار سرسخت می‌باشند. ممکن است شما بسیاری ترفندها را بکار ببرید ولی موفق به تمیز کردن لکه به صورت کامل نشوید. در این گونه مواقع پیشنهاد ما استفاده از کمک تکنسین های این کار است. متخصصان مبل شویی با استفاده از دستگاه مبل شور و مواد شوینده مخصوص علاوه بر شستشوی مبل به صورت کامل اقدام به لکه گیری مبلمان نیز می‌کنند.

به یاد داشته باشید ما در مرکز سرویس و تعمیر ایران هموراه بهترین تکنسین ها را با توجه به نظرات شما عزیزان و تجارب ایشان انتخاب کرده و به شما معرفی می‌کنیم. جهت مبل شویی در منزل با کیفیت بالا و قیمت مناسب، می‌توانید با ایشان در ارتباط باشید.

برای انتخاب بهترین مواد شوینده برای پاک کردن لکه از روی مبل پیشنهاد میکنیم مقاله مریوط را مطالعه کنید.

چنانچه این مطلب برای شما مفید بود با اشتراک گذاری آن در واتساپ ما را یاری کنید.

اشتراک گذاری در واتساپ

برگرفته از : wikiHow

قبل از عید با این روش مبل‌ها رو تمیز کن!

چیزی تا آخر سال نمونده اگه میخوای یه روش آسون و ارزون برای تمیز کردن [...]

کاور مبل ژلاتینی چیست؟ بررسی مزایا و معایب

کاور مبل ژلاتینی چیست؟ کاور مبل ژلاتینی نوعی از پیراهن مبل است که با استفاده [...]

چرا تمیز کردن مبلمان مهم است و بهترین روش آن چیست؟

مبلمان یکی از بخش های مهم و پرکاربرد خانه ها و محل های کار است. [...]

انواع اسفنج مبل; بهترین اسفنج برای تعمیر مبل کدام است

اسفنج پرکاربردترین متریال برای زیرکار مبل است. تعمیرکاران و تولیدکنندگان مبل از انواع مختبف اسفنج [...]

تعمیر مبل راحتی در خانه

معرفی ۳ تعمیرکار مبل راحتی برتر در تهران قصد داریم ۳ تعمیرکار مبل راحتی را [...]

پاک کردن نجاست روی مبل

روش پاک کردن نجاست روی مبل مبلمان ممکن است در اثر ادرار و یا ریختن [...]

تمیز کردن مبل با صابون

در این مطلب کوتاه میخواهیم نحوه تمیز کردن مبل پارچه ای با صابون به را [...]

خرید مبل جدید یا تعمیر مبل قدیمی، کدام بهتر است؟

تعمیر یا خرید مبل کدام به صرفه است؟ این یک پرسش رایج برای بسیاری از [...]

۱۰ نکته مهم در انتخاب مبل برای فضا های کوچک

آیا میخواهید برای آپارتمان کوچک خود که فضای کمی در سالن پذیرایی دارد مبل خریداری [...]

مبل اسکلت فلزی بهتر است یا اسکلت چوبی

اسکلت مبلمان که با نام های فریم، قاب و یا چهارچوب مبل نیز معرفی میشود [...]

تمیز کردن لکه های مبل

بهترین روش برای تمیز کردن لکه‌های مبل، به نوع پارچه و کد تمیز کردن بستگی [...]

چگونه مبلمان را تمیز و سالم نگهداریم؟ روش محافظت مبلمان از آلودگی های محیطی

روش تمیز نگه داشتن مبل و محافظت آن از آلودگی‌های محیطی بستگی به نوع جنس [...]

تعمیر رنگ مبل در منزل

تعمیر رنگ مبل در منزل ترمیم و رفع خط و خش روی چوب (تعمیر رنگ [...]

هزینه تعویض پارچه مبل ۷ نفره

در اینجا من هزینه تعویض پارچه مبل ۷ نفره را به شما میگویم. برای اطلاع [...]

تعویض پارچه مبل، صفر تا صد انتخاب پارچه و معرفی بهترین تعمیرات

با تعویض پارچه مبل و رویه کوبی آن میتوانید مبلمانی نو داشته باشید. البته با [...]

نکات مهم در تشخیص مبل باکیفیت

اگر تصمیم به خرید مبل دارید و یا میخواهید مبلمان قدیمی خود را تعمیر کنید، [...]

انتخاب کوسن

تعویض کوسن های مبل یک روش آسان و ارزان برای تغییر دکوراسیون منزل و نوسازی [...]

انتخاب پارچه مبل

این ویدئو از jobed_aghdam برگزیده شده است. انتخاب پارچه مبل انتخاب پارچه مبل خیلی مهم [...]

بررسی دلایل فرورفتگی مبل و افت نشیمن آن، روش تعمیر

این ویدئو از jobed_aghdam برگزیده شده است. علت نشست نشیمن مبل تعمیر فرو رفتگی مبل [...]

نکات مهم هنگام خرید مبل

چگونه مبل مناسب برای خانه انتخاب کنیم؟ این ویدئو از jobed_aghdam برگزیده شده است. خرید [...]

معرفی ۳ نوع چوب در مبل سازی

بهترین چوب برای مبل این ویدئو از مجموعه mobljagvar انتخاب شده است. معرفی ۳ نوع [...]

رفع صدایی جیر جیر (قژ قژ) فنر مبل به صورت حرفه ای

اگر مبلمان فنری دارید گاهی ممکن است بعد از مدتی استفاده صدایی قژ قژ فنر [...]

مبل ها را خودمان بشوییم یا به مبل شویی بسپاریم

شستشوی مبل را خود انجام دهیم یا به مبل شویی بسپاریم مبل ها نیز مانند [...]

2 دیدگاه

تمیز کردن کاور مبل طلقی

نحوه شستن کاور پلاستیکی مبل تمیز کردن کاور مبل طلقی که با اسامی کاور پلاستیکی، [...]

تمیز کردن مبل; بهترین روش‌های شستشو و نظافت مبل

بهترین روش‌های شستشو و نظافت مبل و از بین بردن لکه ها با محلول های [...]

پارچه مبلی ترک

پارچه مبلی ترک پارچه‌های مبلی تولید شده در کشور ترکیه به طور کلی برای کیفیت [...]

تعمیر مبل راحتی

تعمیرات مبل راحتی بهترین کارگاه های تعمیرات مبل جهت تعمیر مبل راحتی توسط همکاران ما [...]

تمیز کردن مبل پارچه ای

تمیز کردن مبل پارچه ای انواع لکه های مبل را به روش های زیر پاک [...]

راهنمای انتخاب رنگ پارچه مبلی با توجه به جنس پارچه

چگونه رنگ پارچه مبلی را انتخاب کنیم؟ با انتخاب درست رنگ پارچه مبلی سالن پذیرایی [...]

۱۵ ترفند افزایش طول عمر مبل و نگهداری بهتر آن

این ویدئو از jobed_aghdam برگزیده شده است. چگونه مبلمان بیشتر عمر کند؟ مبلمان یکی از [...]

پارچه مبلی; ۲۲ پارچه مبل پرفروش در ایران و معرفی فروشندگان معتبر

بهترین پارچه مبلی با توجه به مدل مبلمان و معرفی فروشندگان پارچه مبلی در جنس [...]

تعمیر مبل استیل

تعمیر مبل استیل; ۲۱ نمونه تعمیرات مبل استیل، تلفن و قیمت بهترین تعمیرکار بهترین تعمیرات [...]

۲۱ مدل کاور مبل، معرفی بهترین دوزندگان، بهترین روکش مبل

انواع کاور مبل را بشناسیم خرید کاور مبل یکی از روش های مناسب برای نگهداری [...]

1 دیدگاه

دوخت کاور صندلی

آموزش دوخت کاور صندلی دوخت کاور برای صندلی های نهارخوری، چرخدار، کامپیوتر و … علاوه [...]

آموزش دوخت کاور پلاستیکی مبل، معرفی بهترین دوزندگان

آموزش دوخت کاور مبل سلطنتی (کاور پلاستیکی، ژلاتینی، طلقی) کاور مبل پلاستیکی یک راه حل [...]

12 دیدگاه

۶ بهترین مایع شوینده مبل برای دستگاه مبل شویی

معرفی انواع مایع مبل شویی و مواد شوینده مبل نانو اگر تاکنون سرویس شستشوی مبل [...]

11 دیدگاه

معرفی انواع مبل، راهنمای خرید مبلمان، چه مبلی نخریم

راهنمای خرید مبل در این مطلب می‎خواهیم در باره انتخاب مبل مناسب صحبت کنیم. از [...]

رنگ کاری مبل

نحوه رنگ کاری مبل، معرفی بهترین تکنسین های رنگ آمیزی بهترین تکنسین های رنگکاری مبل [...]

آماده سازی زیرکار مبل جهت رنگکاری

مراحل تعمیر مبل: بررسی نحوه آماده سازی زیرکار مبل قبل از رنگکاری زیرکار مبل آماده [...]

تعمیر دسته مبل

تعمیر دسته مبل تعمیر دسته مبل راحتی و تعمیر دسته مبل استیل اگر دچار شکستگی [...]

۲۱ مدل رویه کوبی مبل; قیمت و معرفی بهترین رویه کوبان

رویه کوبی مبل به فرآیند سوار کردن بار برروی کلاف مبل و نصب پارچه روی [...]

از بین بردن لکه روی مبل

از بین بردن لکه روی مبل، ۹ لکه بر خانگی جهت تمیز کردن مبل از [...]

آموزش تمیز کردن مبل با جوش شیرین و از بین بردن لکه

تمیز کردن مبل با جوش شیرین و سرکه تمیز کردن مبل با جوش شیرین یکی [...]

3 دیدگاه

آیا تعمیر مبل به صرفه است؟

کدام مبلمان ارزش تعمیر دارد؟ در چه شرایطی تعمیر مبل کار درستی است. اگر این [...]

مبل شویی; نمونه کارهای شستشوی مبل در منزل و محل

مبل شویی مبل شویی در منزل و محل به صورتی سیار چندسالی است که بسیار [...]

پاک کردن لکه قیر روی مبل

پاک کردن لکه قیر روی مبل با استفاده از اسپری حشره کش لکه قیر بسیار [...]

چرا شستشوی مبل در منزل اهمیت دارد؟

امروزه روش های بسیار آسانی برای مبل شویی در منزل وجود دارد. تکنسین های مبلشویی [...]

مبل شویی با دستگاه; مراحل و آموزش مبل شویی در منزل

مبل شویی با دستگاه مبل شویی با دستگاه در منزل از جمله خدماتی است که [...]

از بین بردن بو و لکه شیر روی فرش و مبل; ترفندهای آسان و سریع

در این آموزش کوتاه به بیان سریعترین و آسان ترین روش های تمیز کردن لکه [...]

تعمیر مبل ارزان; دلایل اصلی اختلاف قیمت مابین تعمیرکاران مبل

تعمیر مبل ارزان تعمیر مبلمان با قیمت پایین یکی از فاکتورهای بسیار مهم جهت انتخاب [...]

تفاوت فوم و اسفنج در تعمیر مبل، فوم سرد بهتر است یا اسفنج

فوم یا اسفنج; کدام برای تعمیر مبل بهتر است؟ در ابتدا باید بدانید که فوم [...]

نکاتی جهت تعمیر مبل

۱- مطمئن شوید تمام پارچه ها و اسفنج های مبل جدا میشود و اصطلاحاً اسکلت [...]

نکاتی جهت افزایش طول عمر مبلمان

۱- هنگام چیدمان مبل دقت کنید که مبل ها اصطلاحاً سه لنگه نشده باشند. به [...]

تفاوت استفاده از کرک و اسفنج در تعمیر مبل

مقایسه دو مبل تعمیری با اسفنج و کرک کرک با استفاده از خورده پارچه های [...]

پاک کردن لکه ادرار از روی مبل و رفع نجاست ادرار

روش‌های پاک کردن لکه ادرار از روی مبل، از بین بردن بوی و رفع نجاست [...]

1 دیدگاه

تعویض پارچه مبل

۲۱ مدل تعویض پارچه مبل، معرفی بهترین روکوبی در شهر شما ۱۴۰۲ تعویض پارچه مبل [...]

2 دیدگاه

بهترین روش ترمیم ترک چوب مبل

ترمیم ترک چوب مبل مبل چوبی به مرور زمان و با توجه به شیوه نگهداری [...]

1 دیدگاه

پاک کردن شمع از روی فرش

بهترین روش از بین بردن لکه شمع از روی فرش پاک کردن شمع از روی [...]

تعمیر دکمه مبل

آموزش تعمیر دکمه مبل در خانه تعمیر دکمه مبل در خانه کار چندان دشواری نیست. [...]

11 دیدگاه

نحوه تمیز کردن مبل کرم، سفید و روشن

آموزش بهترین روش های تمیز کردن مبل رنگ کرم، سفید و روشن در خانه تمیز [...]

1 دیدگاه

شستن کوسن مبل; روش تمیز کردن بالشتک پشم شیشه، پر و الیاف

شستن کوسن مبل با و بدون ماشین لباسشویی شستن کوسن مبل نبز مانند شستشو و [...]

پاک کردن اسلایم و خمیر بازی از روی مبل و فرش

بهترین روش پاک کردن لکه اسلایم روی مبل و از بین بردن لکه خمیر بازی طبق [...]

روش از بین بردن رنگ مو از روی مبل

بررسی روش ها از بین بردن رنگ مو از روی مبل و پاک کردن لکه [...]

1 دیدگاه

آموزش دوخت کوسن مبل

آموزش دوخت کوسن های زیبا در خانه فهرست مطالب آموزش کوسن ساده با چرخ خیاطی [...]

تعمیر مبل در منزل

تعمیر مبل در منزل، ۱۱ روش تعمیر مبل در خانه، معرفی بهترین تعمیرات مبل در [...]

14 دیدگاه

بهترین روش از بین بردن جای پایه مبل روی فرش

از بین بردن جای پایه مبل روی فرش یا موکت و بهترین روش جلوگیری از [...]

دوخت کاور مبل; آموزش گام به گام ۳ روش آسان، معرفی بهترین دوزندگان

آموزش دوخت کاور مبل و معرفی بهترین دوزندگان آموزش دوخت کاور مبل و صندلی یکی [...]

33 دیدگاه

چگونه ترک های مبل چرمی را ترمیم کنیم؟

تعمیر مبل چرم تعمیر مبل چرمی ترک خورده چگونه است؟ آیا مبل چرم پوسته پوسته [...]

تمیز کردن مبل پارچه ای، ۶ بهترین مایع برای شستشوی مبل و از بین بردن لکه

۶ بهترین مایع برای تمیز کردن مبل پارچه ای (به تفکیک جنس پارچه) برای تمیز [...]

3 دیدگاه

چگونه لکه آب را بر روی مبل پاک کنیم؟

از بین بردن لکه آب روی مبل از بین بردن لکه آب روی مبل گاهی [...]

7 دیدگاه

آموزش از بین بردن بوی سیگار روی مبل

از بین بردن بوی سیگار از مبل از بین بردن بوی سیگار از مبل گاهی [...]

از بین بردن جای سوختگی روی مبل

روش های ترمیم سوختگی مبل با سیگار، سشوار و اتو در این قسمت روش های [...]

5 دیدگاه

شستن فرش با وایتکس و آموزش از بین بردن لکه وایتکس روی فرش

آموزش جامع شستن فرش با وایتکس و روش های از بین بردن لکه و بوی [...]

آموزش تمیز کردن مبل سلطنتی; روش شستن مبل استیل و براق کردن چوب

تمیز کردن مبل سلطنتی (مبل استیل) به شیوه طبیعی و استاندارد تمیز کردن مبل سلطنتی [...]

5 دیدگاه

روش پاک کردن چسب از روی مبل ، فرش و لباس

بهترین روش‌های پاک کردن چسب رازی ، حرارتی ، قطره ای، یک دو سه و [...]

18 دیدگاه

۵ بهترین ترفند پاک کردن آدامس روی مبل و فرش

روش های آسان پاک کردن آدامس و از بین بردن لکه آن روی فرش و [...]

2 دیدگاه

آموزش جامع پاک کردن لکه چای روی مبل و فرش

روش های آسان برای پاک کردن لکه چای از روی مبل و فرش گاهی اوقات [...]

1 دیدگاه

۶ ترفند پاک کردن لاک از روی مبل و فرش

پاک کردن لاک از روی مبل چگونه است؟ پاک کردن لاک از روی مبل به [...]

9 دیدگاه

مبل شویی ارزان – بهترین شرکت های شستشوی مبل در منزل ارزان کدامند؟

مبل شویی ارزان مبل شویی ارزان در تهران را چگونه بیابیم؟ کدام شرکت ها ارزان [...]

2 دیدگاه

بهترین روشهای پاک کردن لکه شمع روی مبل

پاك كردن شمع از روي مبل در این مقاله کوتاه به بیان بهترین روش های [...]

1 دیدگاه

پاک کردن روغن از روی مبل یا فرش; ترفند آسان از بین بردن لکه چربی

پاک کردن لکه روغن روی مبل یا فرش در این آموزش کوتاه بهترین روش های [...]

پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی مبل; ترفند تمیز کردن انواع جوهر

۷ روش پاک کردن جوهر خودکار پاک کردن لکه جوهر خودکار یا ماژیک از روی [...]

6 دیدگاه

آموزش شستن مبل با وایتکس; از بین بردن لکه وایتکس و بهترین مواد شوینده

شستن مبل با وایتکس و آموزش از بین بردن لکه وایتکس روی مبل (بهترین مایع [...]

1 دیدگاه

آشنایی با انواع دستگاه مبل شویی

دستگاه مبل شویی بهترین دستگاه مبل شویی کدام است؟ از چه نوع دستگاه هایی برای [...]

۲ روش از بین بردن لکه شکلات روی مبل; ترفند تمیز کردن کاکائو

پاک کردن لکه کاکائو روی مبل چگونه لکه شکلات یا کاکائو را از روی مبل [...]

روش پاک کردن لکه خون از روی مبل; ۵ ترفند آسان

لکه خون روی مبل چگونه لکه خون خشک شده را از روی مبل پاک کنیم؟ [...]

7 دیدگاه

آموزش تمیز کردن و شستن مبل با شامپو فرش

شستن مبل با شامپو فرش چگونه است و چه مزایا و معایبی دارد؟ شستن مبل [...]

چگونه از دوده گرفتن مبل جلوگیری کنیم

دوده گرفتن مبل و روش جلوگیری از آن دوده گرفتن مبل بخصوص در فصل زمستان [...]

تمیز کردن مبل مخمل; ۴ ترفند آسان پاک کردن لکه پارچه مخمل

تمیز کردن مبل مخمل  تمیز کردن مبل مخمل و شستن بموقع آن از نکات اساسی [...]

17 دیدگاه

شستن مبل حصیری و روش مراقبت و تمیز نگه داشتن آن 

شستن مبل حصیری و تمیز نگه داشتن آن  مبل حصیری، انتخابی شیک؛ محبوب و همه پسند [...]

تمیز کردن مبل چرمی و نحوه از بین بردن لکه روی چرم

تمیز کردن مبل چرمی تمیز کردن مبل چرمی در عین سادگی اهمیت بسیار زیادی دارد. [...]

شستن مبل پارچه ای

شستن مبل پارچه ای و نحوه صحیح تمیز کردن آن اجازه ندهید که لکه های [...]

طرز استفاده از بخارشوی برای مبل، شستن مبل با بخارشو در ۳ مرحله

شستن و تمیز کردن مبل با بخارشو در ۳ مرحله طرز استفاده از بخارشوی برای [...]

5 دیدگاه

شستن مبل در منزل و تمیز کردن لکه ها

آموزش شستن مبل در منزل و روش از بین بردن لکه ها، با لکه بر [...]

2 دیدگاه

6 دیدگاه برای “پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی مبل; ترفند تمیز کردن انواع جوهر

  1. سعیده گفته:

    ممنون از این آموزش خوبتون. ترکیب آب لیمو و خمیردندان معجزه کرد. فقط باید آب لیمو زیاد نزد که خیلی توی لایه های زیر مبل نفوذ نکنه. لکه جوهر روی دسته مبل من که تقریباً به طور کامل پاک شد.

  2. مینا شاکری گفته:

    مطلبای خوبی که تو سایتتون میذارین قابل تقدیره. خیلی ممنونم که دارین سعی میکنین کار مردم رو راه بندازین. اینقدر اینترنت تو زندگی مردم نقش پر رنگی پیدا کرده که حتی دیگه واس لوله بازکنی برچسب ها بی معنا شدن و کسی دیگه نمیره روی در و دیوار دنبال لوله بازکن بگرده. خیلی از کتاب ها الان آنلاین پیدا میشن و واسه آموزش دیدن خیلی از کارها نیازی نیست بریم دنبال کلاسهای حضوری. واقعا ازتون ممنونم که کار رو برامون راحت تر کردین. من الان دیگه همه کارام از پیدا کردن آموزش های ساده تا چاه بازکنی خونم رو اینترنتی اوکی میکنم

    • صبوری گفته:

      سلام. خوشحالیم از اینکه مطالب براتون مفید بوده. بله کاملاً حق با شماست. نقش جستجوهای اینترنتی روز به روز پر رنگ تر میشه.

  3. رحمان بجنورد گفته:

    هروقت از مطالب شما یک چیز جدید یاد میگیرم سعی میکنم این رو با دوستان خودم به اشتراک بزارم جالب ایجاست که شما بدون هیچ چشم داشتی تمامی ترفندها دراختیارمون میزارید که بعضا باید برای یادگیری ساعت ها درکلاس ها ی حضوری هزینه وقت و پول گذاشت بی نهایت ازتون ممنونم

  4. هانیه گفته:

    سلام خداخیرتون بده لکه خودکار از روی مبلم کاملا پاک شد هیچ ردی ازش نموند واقعا حالم بد شده بود تازه عروسم خواهرزاده کوچولوم خودکاری کرده بود ممنونم ازتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *